تعاریف اولیه

سوالات عمومی

سوالات در مورد کالا/ خدمات

سوالات مربوط به تنظیم فاکتورها

سوالات مربوط به ثبت اطلاعات پرداخت / دریافت‌ها

سوالات مربوط به عملیات چک

سوالات مربوط به گزارش گیری

سوالات مربوط به حساب دفتری و نسیه ها (دفتر حساب)

سوالات در مورد تنظیمات نرم افزار

سوالات مربوط به انبار

سوالات دیگر



(لینک) تعاریف اولیه

(لینک) سکه حساب و کتاب:

مفهومی با عنوان سکه حساب و کتاب در برنامه وجود دارد که کاربر باید حساب خود را با خرید آن شارژ کند. سپس در بخشهای مختلف برنامه این سکه ها پس از اطلاع رسانی به کاربر مصرف می شوند.

توضیحات بیشتر

(لینک) لمس طولانی (لانگ تاچ):

لمس کردن و نگهداشتن یک گزینه در صفحه به مدت چند ثانیه.


(لینک) سوالات عمومی

(لینک) برای استفاده از حساب و کتاب چه چیزی لازم دارم؟

حسـاب و کتـاب برای محیط انـدروید طراحی و آماده شده است و تنها با یک دستگاه گوشی هوشمند یا تبلت اندرویدی می توانید از آن استفاده کنید.

(لینک) امکان بروزرسانی از نرم افزار کافه بازار چگونه است؟

به راحتی با نرم افزار کافه بازار یا مراجعه به سایت از آخرین تغییرات نرم افزار مطلع شوید و نسخه نرم افزار خود را بروز کنید.

(لینک) نرم افزار برای من چقدر هزینه دارد؟

شما می توانید به صورت رایگان و آزمایشی تعدادی فاکتور در سیستم ثبت کنید تا از عملکرد سیستم مطمئن شوید. پس از آن اگر ثبت فاکتورهای شما به صورت نقدی و محدود باشد می توانید برای مدت بیشتری به صورت رایگان از سیستم استفاده کنید. در غیر این صورت باید حساب خود را با خرید سکه های حساب و کتاب شارژ کنید.

(لینک) استفاده از حساب و کتاب چه مزایایی برای یک مغازه دار دارد؟

مزایای زیادی دارد از جمله
  • فضای کمتر و هزینه کمتر
  • قابل استفاده در زمان قطعی برق، مصرف برق کمتر
  • قابل حمل و سبک بودن، عدم نیاز به سیم کشی
  • مقاومت در مقابل حوادث، بی نیاز از پشتیبان گیری (بکاپ گیری)
  • وابستگی به دانش عمومی گوشی های هوشمند
  • قابل استفاده بدون اینترنت
  • کاهش هزینه اولیه نرم افزاری
  • و ...

(لینک) حساب و کتاب چه امکاناتی در اختیار یک مغازه دار قرار می دهد؟

  • تنظیم ساده انواع فاکتور های خرید، فروش، برگشتی، مرجوعی و هزینه
  • تعریف محصولات از بانک کالاهای مشترک صنف
  • انتخاب تصویر برای هر کالا
  • دسته بندی کالاها
  • پشتیبانی از انواع پرداخت های نقدی، کارتخوان و واریز به حساب،
  • ثبت تخفیفات در پرداخت
  • ثبت چکهای دریافتی، پرداختی و پاس شده و عودت داده شده
  • ثبت نسیه و حساب دفتری
  • مدیریت حسابهای دفتری و سررسید چکها و نسیه ها
  • گزارشات روزانه و ماهانه به تفکیک انواع پرداخت

(لینک) روش خرید اشتراک و سکه به چه صورت است؟

برای خرید سکه شما میتوانید در نرم افزار در منو اصلی قسمت "حساب کاربری" گزینه "خرید سکه" را بزنید و یا از طریق سایت حساب و کتاب به آدرس: www.hkpos.ir خریداری کنید و همچنین میتوانید از طریق نرم افزار کافه بازار به صورت آنلاین خرید کنید

توضیحات بیشتر

(لینک) پشتیبان گیری ( backup ) به چه صورت انجام میگرد؟

پشتیبان گیری زمانی که اینترنت گوشی و یا تبلت خود را فعال کنید به صورت خودکار انجام میگیرد

(لینک) آیا امکان استفاده همزمان از فروشگاه با چند دستگاه وجود دارد؟

این کار به این دلیل که اطلاعات فروشگاه شما همیشه سمت سرور فرستاده نمیشود و تنها زمانی که مدیر فروشگاه این کار را انجام دهد اتفاق میوفتد نمیتوان به صورت همزمان این از دو دستگاه اطلاعات را دریافت کرد چون ممکن است این کار باعث شود در حسابداری فروشگاه اشتباه پیش بیاید اما تیم حساب و کتاب با تدابیری که در نسخه های آتی اخذ میکند امکان این اتفاق را هم فراهم خواهد کرد

(لینک) برای استفاده و وارد شدن به پنل باید چکار کنم؟

برای استفاده از پنل باید با شماره ایی که فروشگاه خود را ثبت کرده اید در پنل فروشگاه به آدرس panel.hkpos.ir مراجعه کنید و در قسمت سامانه گزارش گیری اینترنتی ثبت نام کنید پس از ثبت نام میتوانید پنل فروشگاه خود را مشاهده کنید

(لینک) چگونه میتونم صنف فروشگاه خودم را در لیست اصناف اضافه کنم؟

زمانی که برای اولین بار از نرم افزار استفاده میکنید و گزینه "ورود به برنامه" را میزنید. لیست اصناف ها برای شما نمایش داده میشود که با انتخاب یکی از آنها میتوانید وارد فروشگاه و صنف خود شوید در پایین لیست فیلد جستجو وجود دارد که میتوانید صنف خود را جستجو کنید و در صورتی که وجود نداشت گزینه "ثبت" را بزنید تا صنف جدید ایجاد شود

(لینک) چگونه میتونم با شما از طریق نرم افزار ارتباط بگیرم؟

برای ارتباط با ما از طریق نرم افزار با انتخاب آیکون پشتیبانی در منوی بالا صفحه میتوانید با ما در ارتباط باشید.


(لینک) سوالات در مورد کالا/ خدمات

(لینک) چگونه از کالاهای صنف استفاده کنم؟

می توان در سمت چپ هر کدام از کالاهای موجود در لیست را انتخاب کرده و به سمت راست بکشید

توضیحات بیشتر

(لینک) کالاهای صنف چیست و چگونه عمل میکند؟

لیست کالاهایی است که فروشگاه های دیگر در صنفهای مشابه شما تعریف کرده اند و برای استفاده دیگران به اشتراک گذاشته اند شما میتوانید با انتخاب کالای مورد نظر و کامل کردن اطلاعات کالا آن را در فروشگاه خود اضافه کنید

(لینک) ستاره ها در لیست کالاهای صنف به چه معناست؟

ستاره بیشتر در این لیست نشان دهنده انتخاب بیشتر آن کالا توسط همکارانتان است. و به نوعی به معنای خوب بودن کالای تعریف شده است.

(لینک) چگونه یک کالا اضافه ( تعریف ) کنم؟

با اضافه کردن کالا از لیست کالاها/خدمات صنف خود و یا با زدن دکمه «تعریف» و ثبت اطلاعات آن.

(لینک) چگونه یک دسته جدید برای کالاها ایجاد کنم؟

دسته های جدید در بخش کالاها/خدمات با علامت + در پایین نوار دسته ها (نوار سمت راست بخش کالا) ایجاد می شوند

توضیحات بیشتر

(لینک) چگونه دسته کالاها را حذف یا ویرایش کنم؟

برای حذف و یا ویرایش دسته کالا ابتدا با لانگ تاچ روی دسته مورد نظر دیالوگی براتون باز میشه که امکان حذف و تغییر نام دسته را براتون فراهم میکند.

(لینک) چگونه کالاها را دسته بندی کنم؟(جابجایی کالا در دسته ها)

ابتدا با عمل لمس طولانی کالاهای خود را انتخاب کرده و سپس بر روی نام دسته مورد نظر لمس کنید تا کالاهای انتخاب شده به آن دسته جا به جا شوند.

توضیحات بیشتر

(لینک) چگونه کالا را حذف کنم؟

در بخش کالا، هر کدام از کالا های مورد نظر را تاچ می‌کنیم و در انتهای قسمت چپ (اطلاعات کالا) دکمه حذف قرار دارد.

(لینک) چگونه عکس یا رنگ کالا را تغییر دهم؟

در بخش کالا/خدمات، روی کالای مورد نظر تاچ کنید و از سمت چپ (اطلاعات کالا) روی تصویر دایره ای شکل تاچ می‌کنیم و در دیالوگ باز شده، دو گزینه انتخاب تصویر با انتخاب رنگ این کار را انجام می دهد.

(لینک) آیا قیمت و موجودی کالا نیز به اشتراک گذاشته می شود؟

خیر تنها مشخصات عمومی کالا مانند نام، بارکد، تصویر و... به اشتراک گذاشته می شود.

(لینک) چگونه بفهمم کالای فروشگاه من در صنف به اشتراک گذاشته شده است؟

در قسمت تعریف کالا یا اطلاعات کالا (سمت چپ در بخش کالا) زیر بخش توضیحات گزینه «اطلاعات عمومی کالا به اشتراک گذاشته شود؟» یا جمله «این کالا به اشتراک گذاشته شده است» نشان دهنده وضعیت اشتراک گذاری کالاست.

(لینک) چگونه یک کالا را در صنف خود به اشتراک بگذارم؟

به صورت پیشفرض کالاهای تعریف شده به اشتراک گذاشته می شود. در تعریف کالا می توانید گزینه مربوط به «اطلاعات عمومی کالا به اشتراک گذاشته شود؟» را انتخاب کرده تا آن کالا در صنف به اشتراک گذاشته شود.

(لینک) کالایی که به اشتراک گذاشته ام در لیست کالاهای صنف نیست؟

برای استفاده بهتر شما از کالاهای صنف، کالایی که در فروشگاه دارید در نتایج جستجوی کالاهای صنف نمایش داده نمی شود.

(لینک) چگونه مکان کالاها را در صفحه ثابت کنم؟

برای ثابت کردن مکان کالا در صفحه، روی کالا مورد نظر لانگ تاج کرده و روی علامت پین تاچ کنید

توضیحات بیشتر

(لینک) چگونه موجودی یک کالا را مدیریت کنیم؟

برای مدیریت موجودی یک کالا ، باید در ابتدا موجودی آن را فعال کنید ، سپس در قسمت جزئیات موجودی روی دکمه موجودی تاچ کنید تا روند کاهش و افزایش موجودی کالای خود را مشاهده و مدیریت کنید

توضیحات بیشتر

(لینک) عبارت "واحد شمارش کالا اعشاری است؟" در ایجاد کالا برای چیست؟

واحد شمارش اعشاری همانطور که از اسمش مشخصه برای کالاهایی که نمیتوان تعداد به آنها اختصاص داد استفاده میشود. هربار که کالا را میخواهید خریداری و یا بفروشید مقدار کالا را از شما میخواهد.

(لینک) چگونه کالاهایی که محاسبه اش برحسب کیلو یا متر است را تعریف کنم؟

برای اینکار کافی است هنگام تعریف کالا گزینه "واحد شمارش کالا اعشاری است؟" را فعال کنید


(لینک) سوالات مربوط به تنظیم فاکتورها

(لینک) چگونه یک کالای دیگر به فاکتور اضافه کنیم؟

روی کالای مورد نظر تاچ یا لانگ تاچ می‌کنید و اگر دیالوگی باز شد، اطلاعات لازم را وارد کنید و دکمه تأیید را تاچ کنید. کالای مورد نظر به فاکتور اضافه می شود.

توضیحات بیشتر

(لینک) چگونه یک فاکتور خرید صادر کنیم؟

از منوی اصلی برنامه، وارد قسمت خرید شوید. در این قسمت فاکتورهای خرید، مرجوعی خرید و هزینه را می توانید وارد کنید.

توضیحات بیشتر

(لینک) چگونه یک فاکتور مرجوعی صادر کنیم؟

  • راه اول، برای اینکار اینست که در قسمت خرید روی علامت سه نقطه (سمت بالا چپ)، تاچ کنید و گزینه فاکتور مرجوعی خرید را تاچ کنید
  • راه دوم، اینکه از قسمت مرور، روی فاکتور خرید مورد نظر تاچ کنید و از گزینه های سه نقطه (سمت چپ بالا) روی برگشت فاکتور تاچ کنید

توضیحات بیشتر

(لینک) چگونه یک فاکتور فروش صادر کنیم؟

کالاهای خود را انتخاب کنید و با مشخص کردن قیمت و تعداد آنها ، آن را به فاکتور اضافه کنید و آن را پرداخت می کنیم.

توضیحات بیشتر

(لینک) چگونه یک فاکتور برگشتی صادر کنیم؟

  • راه اول: در قسمت فروش، روی علامت سه نقطه (بالا چپ) تاچ کنید و از منوی باز شده گزینه، فاکتور برگشتی فروش را انتخاب کنید
  • راه دوم: در مرور، روی فاکتور فروش مورد نظر تاچ کرده و در قسمت چپ روی علامت سه نقطه تاچ کنید و از زیر منوی باز شده گزینه برگشت فاکتور را انتخاب کنید.

توضیحات بیشتر

(لینک) چگونه کالا را با قیمت کمتری به مشتری بفروشیم؟

بعد از اضافه کردن کالا به فاکتور فروش، روی کالای مورد نظر تاچ کرده و در دیالوگ باز شده قیمت مورد نظر را ثبت کنید.

(لینک) ثبت فاکتور هزینه به چه صورت می باشد؟

در قسمت خرید روی علامت سه نقطه (بالا چپ) تاچ کنید و از قسمت مشخص شده عنوان هزینه را انتخاب کنید.

توضیحات بیشتر

(لینک) چگونه یک فاکتور را حذف کنیم؟

برای اینکار باید وارد قسمت مرور شوید و فاکتور مورد نظر را انتخاب کرده و روی علامت سه نقطه (بالا چپ) تاچ کرده و حذف فاکتور را انتخاب می‌کنیم (نکته فاکتور های قدیمی ویرایش یا حذف نمی شوند)

توضیحات بیشتر

(لینک) چگونه یک سطر فاکتور را حذف کنم؟

برای اینکار کافی است سطر مورد نظر را به سمت راست صفحه بکشید.

(لینک)چگونه بر روی سطری توضیح بنویسم؟

برای اینکار کافی است سطر مورد نظر را به سمت چپ صفحه بکشید.

(لینک) ویرایش فاکتور چگونه می باشد؟

  • برای اینکار باید وارد قسمت مرور شوید و فاکتور مورد نظر را انتخاب کرده و روی علامت سه نقطه (بالا چپ) تاچ کرده و ویرایش فاکتور را انتخاب می‌کنیم. (نکته فاکتور های قدیمی ویرایش یا حذف نمی شوند)
  • هشدار: با اینکار اطلاعات پرداخت فاکتور قبلی از بین می رود

(لینک)چگونه می توانم مواردی غیر از کالاهای فروشگاه را به فاکتور اضافه کنم؟

برخی از کالاها هستند که نیاز نیست در فروشگاه تعریف شوند . فقط در برخی موارد نیاز است در فاکتور بیایند برای این کار در قسمت فروش در منو سمت راست ، پایین منو گزینه ایی قرار داده شده است که با انتخاب آن به قسمت اقلام آزاد متصل میشود در قسمت اقلام آزاد نام و قیمت کالا مورد نظر را وارد میکنید تا در فاکتور اضافه شود .

توضیحات بیشتر

(لینک)چگونه میتوانم تعداد زیادی کالا ( مثلا 200 عدد ) در فاکتور وارد کنم؟

برای دادن مقدار زیاد به کالا کافی است بر روی سطر کالا لانگ تاچ کنید، دیالوگی براتون نمایش داده میشه میتونید تعداد و یا حتی قیمت کالا را تغییر بدید.

(لینک)چگونه قیمت یک کالا را از روی ترازو در فاکتور وارد کنم؟

برای دادن قیمت کالا از روی ترازو بر روی سطر کالا تاچ کنید، و قیمت دلخواه را وارد کنید.

(لینک)چگونه میتونم فاکتورهای اخیر را مشاهده کنم؟

از منوی اصلی وارد قسمت فروش شوید و در منو سمت چپ علامت : بزنید گزینه فاکتور فروش های اخیر را انتخاب کنید در این جا لیست فاکتور ها را پشت سر هم مشاهده میکنید.

(لینک)چگونه میتونم فاکتوری را مجدد چاپ کنم؟

از منوی اصلی وارد قسمت فروش شوید و در منو سمت چپ علامت : بزنید گزینه فاکتور فروش های اخیر را انتخاب کنید. فاکتور مورد نظر را تاچ کنید گزینه هایی برایتان نمایش داده میشود میتوانید از اینجا روی آیکون چاپ تاچ کنید تا چاپ مجدد صورت بگیرد.

(لینک) چگونه فاکتورهای چند مشتری همزمان را وارد کنم؟

به راحتی با زدن دکمه جدید در بالای فاکتور با حفظ اطلاعات فاکتور قبلی یک فاکتور جدید خالی برایتان آماده می شود.


(لینک) سوالات مربوط به ثبت اطلاعات پرداخت / دریافت‌ها

(لینک) در فروش چگونه پرداخت غیر نقدی ثبت کنم؟

در زیر فاکتور فروش روی گزینه "پیشرفته" تاچ کنید گزینه های مختلف پرداخت برای شما در دیالوگی نمایش داده می شود.

(لینک) چگونه ترکیبی از پرداخت های نقد و غیر نقدر را برای یک فاکتور ثبت کنم؟

.در زیر فاکتور فروش روی گزینه "پیشرفته" تاچ کنید گزینه های مختلف پرداخت برای شما در دیالوگی نمایش داده می شود. که می توانید به صورت ترکیبی نیز از آن استفاده کنید

(لینک) چگونه پرداخت ها را به صورت درصد وارد کنیم؟

برای اینکار در قسمت پرداخت پیشرفته باید ابتدا عدد درصد خود را وارد کنید، سپس روی علامت درصد تاچ کنید و پس از محاسبه درصد مبلغ کل، روی نوع پرداخت مورد نظر خود (نقد، تخفیف و...) تاچ کنید

توضیحات بیشتر

(لینک) چگونه به مشتری تخفیف بدهیم؟

برای اینکار در قسمت پرداخت پیشرفته (دیالوگ انواع پرداختها)، مبلغ را مشخص کرده و روی دکمه تخفیف تاچ می کنیم.

توضیحات بیشتر

(لینک) ثبت فاکتور به صورت نسیه (حساب دفتری) چگونه است؟

برای این کار در پرداخت پیشرفته بعد از وارد کردن مبلغ مورد نظر، روی دکمه حساب دفتری تاچ کنید .

(لینک) ثبت عکس رسید پرداخت و دریافت به چه صورت است؟

در دیالوگ اطلاعات پرداخت های نقدی می توانید در قسمت‌های مشخص شده تصویر رسید آنها را قرار دهید.


(لینک) سوالات مربوط به عملیات چک

(لینک) ثبت چک صادر شده برای فاکتور خرید چگونه است؟

از قسمت پرداخت پیشرفته بعد از وارد کردن مبلغ مورد نظر، روی دکمه چک فروشگاه تاچ می کنیم. اطلاعات اولیه و ضروری چک مانند حسابی که از آن چک کشیده شده است، در دیالوگی از شما گرفته می شود.

(لینک) ثبت چک دریافت شده برای فاکتور فروش چگونه می باشد؟

از قسمت پرداخت پیشرفته بعد از وارد کردن مبلغ مورد نظر، روی دکمه چک مشتری تاچ می کنیم. تاریخ چک در دیالوگی از شما گرفته می شود و به صورت خودکار در سررسیدهای شما نیز ثبت می شود.

(لینک) تغییر اطلاعات چک به چه صورتی انجام می شود؟

  • قبل از نهایی کردن پرداخت، با تاچ علامت (عکس علامت در اینجا قرار گیرد) کنار سطر چک، دیالوگ اطلاعات چک باز می شود و می توانید تغییرت لازم را در دیالوگ مربوطه انجام دهید.
  • بعد از ثبت نهایی فاکتور، در قسمت مرور، فاکتور مورد نظر را انتخاب کرده و از سمت چپ روی علامت کنار چک تاچ کرده و تغییرات لازم را در دیالوگ مربوطه اعمال کنید.

(لینک) برگشت دادن چک به مشتری چگونه ثبت می شود؟

به بخش مرور رفته، در قسمت سررسید های دریافتی، فاکتور مورد نظر را انتخاب کرده و از سمت چپ، گزینه عودت را تاچ کنید.

(لینک) پاس شدن چک به چه شکلی انجام می شود؟

به بخش مرور رفته، در قسمت سررسید های دریافتی، فاکتور مورد نظر را انتخاب کنید و از سمت چپ، گزینه پاس شدن را تاچ کنید.

(لینک) ثبت عکس چک به چه صورت است؟

در دیالوگ اطلاعات چک می توانید در قسمت‌های مشخص شده تصویر روی چک و تصویر پشت چک را قرار دهید.


(لینک) سوالات مربوط به گزارش گیری

(لینک) دیدن سرجمع روزانه یا ماهانه چگونه می باشد؟

در قسمت مرور از قسمت (خرید یا فروش) ازصفحه باز شده روی عبارت ((فاکتور های)) + تاریخ مورد نظر تاچ کنید و از سمت چپ سرجمع فاکتور را مشاهده کنید

توضیحات بیشتر

(لینک) گزارش در بازه زمانی به چه شکل عمل میکند؟

برای اینکه در بازه زمانی دلخواه خود گزارش گیری کنید ، در قسمت مرور گزینه فیلتر در بالای منو را بزنید در اینجا پنجره ایی برای شما باز میشود گزینه بازه زمانی را انتخاب میکنید ، و زمان و تاریخ دلخواه خود را انتخاب میکنید

توضیحات بیشتر

(لینک) گزارش انبار کالا در کجا قرار دارد؟

در نسخه 2.2 نرم افزار حساب و کتاب قسمت انبار اضافه شده است ، در آنجا میتونید لیست کامل کالاها همراه با مشخصات و میزان موجودی را مشاهده کنید

توضیحات بیشتر

(لینک) برای چاپ فاکتورهای روزانه باید چکار کنم؟

در قسمت مرور ، قسمت فروش در کنار تاریخ هر روز که در آن هستیم گزینه چاپ فاکتور به همراه تعداد آن قرار داده شده است با انتخاب آن میتوانید فاکتور روز را چاپ کنید . فقط توجه کنید چاپ از طریق چاپگرهای لیزری صورت میگیرد

توضیحات بیشتر

(لینک) میخواهم تمامی خریدهای مشتری را ببینم باید چکار کنم؟

برای اینکار در قسمت مرور گزینه فیلتر در بالای منو را بزنید در اینجا پنجره ایی برای شما باز میشود گزینه مشتریان را انتخاب میکنید ، مشتری موردنظر خود را انتخاب کنید لیست فاکتور ها و مقدار خرید و فروش برای شما نمایش داده میشود

توضیحات بیشتر

(لینک) دیدن سررسید چکهای دریافتی و پرداختی چگونه می باشد؟

از منوی اصلی برنامه، وارد بخش مرور شوید. از قسمتهای این بخش سررسیدهای دریافتی و پرداختی می باشد. که سر رسید ها به ترتیب تاریخ نمایش داده می شوند.

توضیحات بیشتر

(لینک) دیدن سررسیدهای پرداختی و دریافتی دفتر حساب (نسیه یا حساب دفتری) چگونه می باشد؟

  • راه اول: از منوی اصلی برنامه، وارد بخش مرور شوید. از قسمتهای این بخش سررسیدهای دریافتی و پرداختی می باشد. در این قسمت به ترتیب تاریخ سر رسیدها نمایش داده می شوند.
  • راه دوم: از منوی اصلی برنامه وارد دفتر حساب می شوید. با انتخاب نام هر شخص، در ذیل هر یک از حسابهای دفتری آن شخص، اگر سررسیدی ثبت شده باشد نمایش داده می شوند.

(لینک)سوالات مربوط به حساب دفتری و نسیه ها (دفتر حساب)

(لینک) لیست مشتریان و خریداران را از کجا میشه دید؟

از قسمت منو اصلی گزینه دفترحساب را انتخاب کنید، در اینجا تمام مشتریان و خریداران را میتوانید مشاهده کنید برای اینکه لیست مشتریان و خریدان را جدا کنید در بالای منو سمت راست علامت سه خط را انتخاب کنید در این قسمت پنجره ایی براتون باز میشه میتونید انتخاب کنید.

(لینک) تعریف یک طرف حساب جدید در دفتر حساب چگونه انجام می شود؟

در زمان پرداخت فاکتور خرید یا فروش در صورت وارد کردن اطلاعات شخص جدید به عنوان نام طرف حساب،. خود به خود یک طرف حساب جدید به دفتر حساب اضافه می شود.

توضیحات بیشتر

(لینک) دیدن جزئیات و مانده حساب مشتری چگونه می باشد؟

برای اینکار از منوی اصلی برنامه، وارد دفتر حساب شوید و از سمت راست ، مشتری خود را پیدا و انتخاب می‌کنیم . مبلغ طلب/بدهی و جزئیات حساب آن طرف حساب مورد نظر در قسمت چپ نمایش داده می شود

(لینک) ویرایش اطلاعات یک طرف حساب چگونه می باشد؟

  • برای اینکار مشتری خود را انتخاب کنید و با تاچ دکمه سه نقطه، اطلاعات طرف حساب را مشاهده می‌کنید.
  • حال با تاچ دکمه سه نقطه در سمت راست گزینه، ویرایش را انتخاب کنید.

توضیحات بیشتر

(لینک) چرا برخی مشتریان گزینه حذف را ندارند و نمیشه حذف شان کرد؟

مشتریان که در فروشگاه حساب دارند بدهکار یا طلبکار و یا چک پاس نشده دارند را نمیتوان حذف کرد. در نسخه 2.3 این امکان اضافه شده است که مشتریان را بایگانی کنید، زمانی که مشتری در لیست بایگانی قرار بگیرد نمیتوان فاکتور جدید براش صادر کرد.

توضیحات بیشتر

(لینک) ثبت دریافت بدهی مشتری به چه شکلی انجام می شود؟

برای اینکار از منوی اصلی برنامه وارد دفتر حساب شده و از سمت راست ، مشتری خود را پیدا و انتخاب کنید و با تاچ دکمه دریافت، نحوه دریافت مبلغ را مشخص و ثبت نهایی کنید.

توضیحات بیشتر

(لینک) برای اینکه مبلغ بدهی یا طلب مشتری را تغییر بدهم باید چکار کنم؟

  • در دفتر حساب می‌شویم، مشتری خود را انتخاب کرده و از سمت چپ ، روی علامت سطل سمت راست آن دریافت / پرداخت دوبار تاچ می‌کنیم تا حذف شود.
  • نکته: دریافت و پرداخت های قدیمی امکان حذف ندارند.
  • برای ویرایش مبلغ دریافت/پرداخت باید آن را حذف و دوباره ثبت کنید ولی تغییر اطلاعات دیگر آن با تاچ روی علامت جزئیات امکان پذیر است.

توضیحات بیشتر

(لینک) چگونه میتونم به مشتریان اشتراک بدم؟

پس از ایجاد مشتری میتوانید چند رقم آخر شماره تماس مشتری را به عنوان اشتراک در نظر بگیرد در قسمت فروش قبل از انتخاب کالا ، در منو سمت چپ مشخصات خریدار در قسمت شماره تماس شماره اشتراک مشتری را وارد کنید مشخصات کامل مشتری نمایش داده میشود اینکار را همچنین میتوانید از قسمت پرداخت پیشرفته انجام دهید .

توضیحات بیشتر

(لینک) سامانه دفترحساب مجازی به چه صورت عمل میکنه؟

از منوی اصلی برنامه، وارد قسمت دفترحساب شوید طرف حساب مورد نظر را انتخاب کنید در منو بالای صفحه سامانه دفتر حساب مجازی مشتریان گزینه "فعال سازی" را بزنید . پس از فعال سازی مشتری باید در فروشگاه به آدرس www.panel.hkpos.ir در قسمت سامانه دفترحساب مجازی مشتریان ثبت نام کند پس از ثبت نام میتواند حسابی که در فروشگاه دارد را مشاهده کند

توضیحات بیشتر

(لینک) مغایرت گیری چیست و چگونه عمل میکند؟

از منوی اصلی برنامه، وارد قسمت دفترحساب شوید . طرف حساب مورد نظر را انتخاب کنید جزییات حساب برایتان نمایش داده میشود در اینجا علامت ( ) را در قسمتی که میخواهید مقدار را ثبت کنید میبرید. و مبلغ مورد نظر را وارد میکنید .

توضیحات بیشتر

(لینک) چگونه مقدار اولیه حساب مشتریان را وارد کنم؟

از منوی اصلی برنامه، وارد قسمت دفترحساب شوید . طرف حساب مورد نظر را انتخاب کنید جزییات حساب برایتان نمایش داده میشود در اینجا علامت ( ) را در قسمتی که میخواهید مقدار را ثبت کنید میبرید. و مبلغ مورد نظر را وارد میکنید .


(لینک)سوالات در مورد تنظیمات نرم افزار

(لینک) برای تعریف فروشنده باید چکار کنم؟

از منوی اصلی برنامه، وارد قسمت تنظیمات شوید. گزینه "مدیریت کاربران" را انتخاب کنید . در اینجا مدیر فروشگاه به صورت پیش فرض تعریف شده گزینه "رمز عبور جدید" برای مدیر را بزنید، رمز مدیر در پنجره پایین صفحه براتون نمایش داده میشه بعد روی گزینه "کاربر جدید" بزنید

توضیحات بیشتر

(لینک) چگونه میتونم برای نرم افزار رمز ورود بزارم؟

از منوی اصلی برنامه، وارد قسمت تنظیمات شوید. گزینه "مدیریت کاربران" را انتخاب کنید . گزینه "رمز عبور جدید" را تاچ کنید . رمز عبور در پنجره پایین صفحه براتون نمایش داده میشه

توضیحات بیشتر

(لینک) آیا امکان اضافه کردن مالیات بر ارزش افروده در فاکتور وجود دارد؟

بله. کافی است برای اینکار از منوی اصلی برنامه، وارد قسمت تنظیمات شوید. گزینه "سایر" را انتخاب کنید . در اینجا گزینه " محاسبه مالیات بر ارزش افزوده " را فعال کنید.

(لینک)برای فعال یا غیر فعال کردن سود فاکتور باید چکار کنم؟

از منوی اصلی برنامه، وارد قسمت تنظیمات شوید. گزینه "سایر" را انتخاب کنید . در اینجا گزینه " محاسبه سود بر ارزش افزوده برای فروشگاه " را فعال کنید.

(لینک) تنظیمات پرینتر در کجا قرار دارد؟

از منوی اصلی برنامه، وارد قسمت تنظیمات شوید. گزینه "دستگاه های جانبی" را انتخاب کنید . در اینجا گزینه "چاپگر جدید " را انتخاب کنید. نوع چاپگر را انتخاب کنید و جزییات چاپگر را ثبت کنید.

توضیحات بیشتر

(لینک) برای گرفتن خروجی به صورت PDF باید چکار کنم؟

از منوی اصلی برنامه، وارد قسمت تنظیمات شوید. گزینه "دستگاه های جانبی" را انتخاب کنید . در اینجا گزینه "چاپگر جدید " را انتخاب کنید. گزینه ذخیره به عنوان pdf را انتخاب کنید ، پس از هربار فاکتور زدن و انتخاب گزینه چاپ ، خروجی pdf را میتونید دریافت کنید.

(لینک) چاپ از طریق فیش پرینتر به چه صورت است؟

برای چاپ از طریق فیش پرینتر به دو روش میتونید انجام بدید. راه اول: از طریق کابل : کابل پرینتر را با رابط otg به تبلت متصل میکنید سپس از قسمت تنظیمات پرینتر تعریف میکنید . راه دوم: از طریق کابل شبکه پرینتر را به wifi وصل میکنید و با تنظیم کردن ip به تبلت متصل میکنید.

توضیحات بیشتر

(لینک) برای تعریف حساب بانکی باید چکار کنم؟

حساب بانکی برای کارتخوان و هر حسابی که مربوط به فروشگاه میباشد قرار داده شده . شما میتوانید از قسمت تنظیمات گزینه "حساب های بانکی" را انتخاب کنید و حساب جدید را تعریف کنید.

توضیحات بیشتر

(لینک) آیا امکان چاپ چند پرینتر به صورت همزمان ممکن است؟

بله .کافی برای اینکار از منوی اصلی برنامه، وارد قسمت تنظیمات شوید. گزینه "دستگاه های جانبی" را انتخاب کنید.در اینجا گزینه "چاپگر جدید" را انتخاب کنید، گزینه های چاپ براتون نمایش داده میشود

(لینک) چگونه شماره شروع فاکتور ام را تغییر بدم؟

از منوی اصلی برنامه، وارد قسمت تنظیمات شوید. گزینه "سایر" را انتخاب کنید . شماره اولین فاکتور روز را تغییر دهید. "*توجه داشته باشید : که تغییرات از فردای آن روز اعمال میگردد."


(لینک)سوالات مربوط به انبار

(لینک) چگونه لیست کالاهای فروشگاه را ببینیم؟

از منوی اصلی برنامه، وارد قسمت انبار شوید. در اینجا لیست کالا ها را مشاهده میکنید و میتوانید از قسمت جستجو کالا مورد نظر را پیدا کنید

(لینک) چگونه موجودی انبار را ببینیم؟

از منوی اصلی برنامه، وارد قسمت انبار شوید. جلوی نام هر کالا در صورتی که موجودی اولیه وارد شده باشد تعداد موجودی نمایش داده میشود.

(لینک) چگونه میتونیم برای کالا مقدار اولیه وارد کنیم؟

از منوی اصلی برنامه، وارد قسمت انبار شوید. کالای مورد نظر را انتخاب کنید در نوار سمت چپ گزینه "تعیین موجودی اولیه" را تاچ کنید و مقدار را وارد کنید.

(لینک) چگونه مقدار موجودی کالا را افزایش و یا کاهش بدیم؟

از منوی اصلی برنامه، وارد قسمت انبار شوید. کالای مورد نظر را انتخاب کنید ، گزینه "افزایش موجودی" برای اضافه کردن به مقدار موجودی و گزینه "مصرفی و ضایعات" برای کم کردن مقدار موجودی است

(لینک) چگونه هشدار برای موجودی کالا قرار دهیم؟

از منوی اصلی برنامه، وارد قسمت انبار شوید. پس از انتخاب کالای مورد نظر روی علامت سه نقطه (بالا منو) تاچ کنید گزینه ویرایش را انتخاب کنید و مقدار مورد نظر را وارد کنید ، پس از این زمانی که موجودی کالا به مقدار ثبت شد رسید آیکون هشدار در کنار نام کالا نمایش داده میشود.

(لینک) رای کالا فاکتور خرید صادر کردم ولی به موجودی کالا اضافه نشده؟؟

باید ابتدا از قسمت انبار برای کالا موجودی اولیه تعریف کنید.


(لینک)سوالات دیگر

(لینک) امکان حذف برخی از حسابهای بانکی وجود ندارد؟

حسابهایی که در ثبت اطلاعات پرداختها و فاکتورهای از آن استفاده شده است امکان حذف ندارند.

(لینک) چگونه میتونم لوگو فروشگاه را در چاپ قرار دهم؟

از منوی اصلی برنامه، وارد قسمت حساب کاربری شوید و گزینه ویرایش را انتخاب کنید ، روی آیکون لوگو تاچ کنید. میتوانید از طریق گالری و یا دوربین لوگو مورد نظر را وارد کنید.


می‌توانید به کانال تلگرام یا کانال آپارات ما نیز مراجعه کنید.